Styrelsen 2025-26

Vår styrelse

  • Karin Lind | Ordförande

    Uppsala

    Jag arbetar sedan 2023 heltid som Ordningskonsult Karin Lind. Efter en karriär inom ekonomi så valde jag att starta eget inom denna fantastiska bransch. Att genom möten med människor kunna hjälpa till att rensa, organisera och se vilka fantastiska resultat detta medför får mig att älska mitt nya yrke.

    Som ordförande i SPBO hoppas jag kunna sprida kunskap om yrket så fler har chansen att få stöd och hjälp av våra konsulter ute i landet.
    Jag brinner för hållbarhet och ser att vårt arbete ofta gynnar hållbarhet i många olika former. Allt från din hållbarbarhet som människa i form av minskad stress, planetens hållbarhet genom minskad konsumtion och även att använda saker ofta hittar nya hem vid rensning är några av de positiva effekter jag ser.

  • Susanne Rittedal Söderblom | Vice ordförande & grundare

    Göteborg

    Jag arbetar sedan 2019 som ordningskonsult i Ordningsakademin med professionell organisering till privatpersoner och företag. Jag har utbildat mig via NAPO University och är också utbildad professionell coach!

    Drivkraften i styrelsearbetet är att skapa en plats för gemenskap och trygghet för oss ordningskonsulter och att sprida kännedom om att vi finns och vilken skillnad vi kan göra för människor!

  • Annelie Elfström | Ledamot & grundare

    Hudiksvall

    Jag har arbetat som ordningskonsult i Struktur & Inredning sedan 2019 och är utbildad inredare och homestylist. Sedan tidigare är jag utbildad inom grafisk design och media och har 7+ års erfarenhet av kundservice, projektledning, webbdesign och systemutveckling innan jag blev egen företagare.

    Min drivkraft i styrelsen är att jag vill se oss ordningskonsulter växa tillsammans i det här nätverket och att yrket får en säker plats på marknaden! Jag tror att alla människor blir en bättre version av sig själva och har möjligheten att ge mer (till samhället, familjen, arbetet) om de får hjälp med ordning och struktur i sitt liv!

  • Saga Lindberg | Ledamot & grundare

    Stockholm

    Sedan 2017 har jag har organiserat hemma hos privatpersoner och på företag via min firma Saga Lindberg. Även anlitad som föreläsare vid flera tillfällen. Bakom mig har jag bland annat 10 år inom IT, men hittade hem när jag fann organiseringen! 

    Min drivkraft i SBPO är att skapa en gemenskap för oss organisatörer där vi kan växa och lära oss av varandra. Jag vill också kämpa för att yrket ska få den uppmärksamhet det förtjänar och att det ska bli lika självklart att anlita en organisatör som det är att anlita en städfirma eller prenumerera på en matkasse.

  • Annica Thorberg | Ledamot

    Stockholm

    Jag är vad man kallar en serieentreprenör, familjen har åtta företag som jag är involverad i. Är 57 år, bor i Stockholm city och på en ö i skärgården. Surprisehouse är en av flera verksamheter som jag driver sedan många år. Som Gift Wrap Artist har jag uppdrag som utbildare, stylist, författare och specialist på emballage. 2021 bestämde jag mig för att komplettera med tjänster inom Home Organizing med kontor, walk-in- closets och kök som specialitet. Jag har följt branschen i många år och inredning är min passion – därför håller jag nu på att certifiera mig som Home Organizer Consultant. Parallellt med det är jag VD på Marketinghouse, en digital marknadsresurs att hyra för B2B-företag.

  • Anna Lundberg | Ledamot

    Göteborg

    Jag har sedan 2022 drivit Ordningskreatören, där jag jobbar som ordningskonsult och jag hjälper privatpersoner att organisera och strukturera upp deras hem. Innan jag startade företaget har jag jobbat med projektledning på Volvo Cars samt har en utbildning inom teknisk design från Chalmers. 

    Det var ganska snart efter att jag fått upp ögonen för att branschen existerar i Sverige som jag valde att starta mitt företag. Jag tycker det är både roligt och viktigt att vara med och forma branschen så som vi vill ha den, vilket också är min drivkraft i SBPO. 

  • Lotta Hagman | Ledamot

    Tumba

    Jag har alltid vetat att jag vill hjälpa människor, men inte vetat hur. Eftersom jag har arbetat med kundservice i 20 år så kändes det underbart när jag tillslut hittade jag mitt kall och nu skyndar jag långsamt för att kunna bli en i gänget av de underbara människor jag lär känna i den här branschen. Efter kursen på Ordningsstudion kan jag nu titulera mig som Ordningskonsult och har startat SwedishHomeHarmony!

    Mitt bidrag till styrelsen blir att hjälpa till så att yrket och branschen ska kunna växa i Sverige och hjälpa fler människor. Eftersom jag ser att behovet av ordningskonsulter finns och vet hur bra det kan bli för dem som faktiskt får hjälpen.

  • Caroline Tamm | Suppleant & Kassör

    Orsa

    2022 startade jag mitt företag, Rum & Ro, där jag jobbar som ordningskonsult samt driver Spa Celebration som ligger på vår gård. Som ordningskonsult är mitt främsta mål att människor ska ha ett hem där de kan få återhämtning, vila och tid över till det som är viktigt i livet.
    Innan jag startade eget företag, arbetade jag 20 år inom LSS bland annat på olika chefspositioner samt med kvalitetsutveckling. I grunden är jag utbildad gymnasielärare i svenska och engelska, men olika möjligheter och val har gjort att jag hittills inte har arbetat i skolvärlden.

    Som representant i SBPOs styrelse, brinner jag för att sprida information om oss, vår bransch samt framhålla värdet i våra tjänster!

Våra arbetsgrupper

Sociala medier

Ansvarar för Instagram, Facebook och Linkedin. Här arbetar vi med att driva trafik till vår hemsida för att locka fler medlemmar men också locka slutkunder till aktiva konsulter, i form av engagerande innehåll och betalda annonser. 

Forumet

Ansvarar för att hålla vårt forum i vår Facebook-grupp levande med frågetrådar, tips och annat när dte behövs. Ser till att ingen fråga från medlemmar går obesvarad! 

Blogg

Ansvarar för vår blogg. Syftet med bloggen är att driva trafik till vår hemsida, både för potentiella medlemmar som söker efter sammanhang men också slutkunder som söker efter ordningskonsulter. 

Medlemmar

Ansvarar för administrationen av våra medlemmar och svarar på frågor via mail - men framförallt ser till att välkomna nya medlemmar och att de får en god start i föreningen!

Event & aktiviteter

Ansvarar för att boka in och informera om webb-föreläsningar för våra medlemmar samt logistik kring fysiska träffar såsom årsmötet.

Nyhetsbrev

Ansvarar för att nyhetsbrev skickas ut till medlemmar när vi har nyheter och bjuder in till alla aktiviteter och föreläsningar.

PR & samarbeten

Ansvarar för att sköta kontakt med media och skapa PR, där vi bygger goda samarbeten med andra företag, föreningar och nätverk.

IT, system & hemsida

Ansvarar för att vår webb är uppdaterad och lägger upp konsulter på hemsidan, skapar blogginlägg och uppdaterar resursbiblioteket. Ser till att alla får tillgång till de system och verktyg som behövs för att kunna utföra sina uppgifter.

Intresserad av att hjälpa oss driva föreningen framåt?

Föreningen utvecklas tack vare det ideella arbete styrelsen och fler engagerade medlemmar gör, och vi behöver alltid hjälp vidare!

Om du har en styrka du tror kan hjälpa oss driva föreningen framåt eller om du är intresserad av att bidra i styrelsearbetet - tveka inte att kontakta oss!